آموزش, بلاگ, معرفی محصول جدید, نقد و بررسی

جزئیات iPhone14 فاش شد!!!

بررسی جزئیات منتشر شده در رابطه با آیفون 14

کمتر از دو ماه دیگر تا رونمایی از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار اپل یعنی آیفون ۱۴ زمان باقی مانده است. تاکنون شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مشخصات این سری مانند دوربین، باتری، پردازنده و سایر موارد در شبکه‌های اجتماعی توسط افشاگران فعال در حوزه‌ی فناوری مطرح شد و ما تصویر ذهنی خوبی از گوشی‌های سال ۲۰۲۲ اپل داریم. در ادامه‌ی این روند، یک افشاگر به بررسی برخی از گزارش‌های قبلی در مورد این گوشی‌ها پرداخته و ضمن تأیید آن‌ها، جزئیات جدیدی را در اختیار ما قرار داده است.

iphone14

                                                             iphone14

اما گوشی آیفون ۱۴ پرو با رنگ‌های سبز، ارغوانی، نقره‌ای، طلایی و گرافیتی روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد. ظاهراً در این مدل نیز رنگ ارغوانی جایگزین رنگ آبی خواهد شد. باید اشاره کنیم که Jioriku، اولین کسی نبود که رنگ ارغوانی سری آیفون ۱۴ را به ما معرفی کرد. پیش از این «Ian Zelbo»، مهندس طراح نیز رندرهای سری آیفون ۱۴ را با رنگ ارغوانی به اشتراک گذاشته بود.

این افشاگر همچنین در مورد قابلیت جدید شایعه‌ شده‌ی نمایشگر همیشه روشن مدل‌های پرو اعلام کرده که این قابلیت تنها ویجت‌های لاک‌اسکرین را به کاربران نشان می‌دهد و راهی برای متفاوت نشان دادن آن‌ها ندارد. غول آمریکایی دنیای فناوری در آیفون‌های ۱۳ پرو و پرومکس از رفرش ریت متغیر از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است. چنین نرخ رفرش ریت متغیری، نسبت به نرخ رفرش ریت پنل‌های LTPO که توسط سایر شرکت‌های فناوری نظیر سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است.

اما اکنون شایعه شده که نمایشگرهای پروموشنی که برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در نظر گرفته شده‌اند، می توانند تا نرخ ۱ هرتز (از ۱۰ هرتز) کاهش پیدا کنند تا قابلیت نمایشگر همیشه روشن بدون تأثیرگذاری عمیق بر عمر باتری در اختیار کاربران مدل‌های پرو گوشی‌های آیفون قرار بگیرد.

این کاربر توییتر در ادامه می‌گوید که اپل یک آیفون با جنس بدنه‌ی تیتانیومی را برای مدل پرو این سری آزمایش کرده، اما در نهایت از همان متریال آیفون ۱۳ پرو برای ساخت آن بهره برده است. این افشاگر معتقد است که سری آیفون ۱۴ با همان گزینه‌های پیکربندی سال گذشته آیفون ۱۳ روانه‌ی بازار خواهد شد و این گوشی‌ها از شارژر ۳۰ واتی نیز پشتیبانی خواهند کرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که آیفون ۱۴ پرو که مجهز به نمایشگر ۶٫۱ اینچی است، با قیمت احتمالی ۱۰۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. آیفون ۱۴ پرو مکس طبق دیگر شایعات، از یک صفحه‌نمایش ۶٫۷ بهره می‌برد و با برچسب قیمتی ۱۱۹۹ دلاری روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند می‌شود. «آقای کو»، تحلیلگر اپل در گزارش‌های متعدد خود به برجستگی مدل‌های پرو آیفون ۱۴ که یکی از تغییرات اساسی طراحی این سری است، اشاره کرده است. او همچنین دلیل اصلی افزایش ضخامت ماژول دوربین این سری را استفاده از دوربین جدید می‌داند.

این تحلیلگر بر این باور است که سری آیفون ۱۴ پیشرفته‌ترین دوربین سلفی سال‌های اخیر سری آیفون‌ها را به کاربران معرفی خواهد کرد. همانطور که احتمالا ‌می‌دانید، اپل اواخر شهریور ماه امسال از سری جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود رونمایی می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

یک نظر در “جزئیات iPhone14 فاش شد!!!

  1. farid sadagh گفت:

    همیشه سورپرایزم کرده.
    در انتظارش مردم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *