اخبار, اخبار تکنولوژی

واتساپ و اینستاگرام فیلتر شد (بروزرسانی: واتساپ و گوگل هم مسدود شدند)

اینستاگرام فیلتر شد (بروزرسانی: واتساپ و گوگل هم مسدود شدند)

(متن اصلی خبر: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) فقط چند ساعت پس از آنکه عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر محدودسازی اینترنت را تکذیب و ادعا کرد که پهنای باند کشور کاهش پیدا نکرده، اینستاگرام از دسترس بسیاری از کاربران ایرانی خارج شده است.

  • زارع پور هشدار داد و تکذیب کرد – اعمال محدودیت در اینترنت به دلیل مسائل امنیتی

به گزارش سخت‌افزارمگ، با استناد به گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تجربه شخصی اعضای تحریریه (آن دسته‌ای که هنوز به اینترنت دسترسی دارند)، اینستاگرام در ایران فیلتر شده است و تنها از طریق برنامه‌های تغییردهنده IP می‌توان به محتوای این شبکه اجتماعی دسترسی داشت.

هنوز مشخص نیست که آیا این وضعیت موقتی است و یا همیشگی خواهد بود، اما در صورت کسب اطلاعات بیشتر و اظهار نظر مسئولینی که در این موضوع نقش داشته‌اند پیرامون این موضوع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. البته اگر دسترسی فعلی ما به اینترنت به همین صورت باقی بماند و امکان انتشار آزادانه اخبار را داشته باشیم.

بروزرسانی ۳۱ شهریور متاسفانه گوگل و واتساپ هم فیلتر شدند

ساعاتی پس از آنکه خبر فیلترینگ اینستاگرام را در وبسایت سخت افزارمگ پوشش دادیم، پیام‌رسان واتساپ نیز از دسترس کاربران ایرانی خارج شد. حالا بخش بزرگی از افرادی که با سرشماره ایران در این برنامه عضو شده‌اند جزء با استفاده از برنامه و اپلیکیشن‌های تغییر IP، امکان ارسال و دریافت مسیج در Whatsapp را ندارند.

اما امروز صبح برگ دیگری از محدودیت‌های اینترنت در ایران رقم خورد و دسترسی به گوگل هم برای کاربران ایرانی بسته شد. در زمان نگارش این خبر، شخص نگارنده به هیچکدام از سرویس‌های مذکور (اینستاگرام، واتساپ و گوگل) دسترسی ندارد. تلخ‌ترین نکته ماجرا اما این وسط همان اظهارات تکذیبیه عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات است که با وجود زمزمه‌های محدودسازی اینترنت آن را قویاً رد کرده بود.

وضعیت محدودیت و فیلترینگ اینترنت برای شما به چه صورت است؟ آیا امکان دسترسی به گوگل، اینستاگرام و واتساپ بدون تغییر IP برای شما وجود دارد؟

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *